حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

علیرضا احمدی مدیر تیم ملی دوچرخه سواری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تیم ملی دوچرخه سواری بیان کرد: برخی افراد معلوم الحال نقد‌هایی را به دوچرخه سواری وارد کردند. فدراسیون دوچرخه سواری با توجه به بودجه و امکاناتی که در اختیار دارد تمام تلاشش را برای برگزاری اردو و اعزام‌ها انجام می‌دهد. متاسفانه با نزدیک شدن به المپیک عده ای که کارنامه ورزشی دوچرخه سواری ندارند، انتقادات نادرست و غیر حرفه‌ای به کادر فنی دوچرخه سواری وارد می‌کنند.

او گفت: مربیان تیم ملی جزو نفراتی هستند که در آسیا مدال آور بوده اند و از افراد بی سواد در زمینه دوچرخه سواری محسوب نمی‌شوند. کسی که نقد می‌کند در درجه اول باید جایگاه خود را در نظر بگیرد. برخی ورزشکاران در این تصور هستند که با انجام مصاحبه‌های حاشیه‌ای  می‌توانند خود را منتخب المپیک کنند. جهت خرید دوچرخه به سایت دنرو مراجعه کنید.

احمدی عنوان کرد: طی جلسه‌ای که با کادر فنی دوچرخه سواری داشتیم، قرار شد  بهترین نفر که دارای تخصص مسیر المپیک توکیو است را انتخاب کنیم. هدف اصلی ما شایسته سالاری است و هر کسی در چارچوب تیم ملی قرار بگیرد از او حمایت می‌شود. چارچوب تیم ملی برای تمام رکابزنان یکسان است و نمی‌توانند با یک مصاحبه  خود را منتخب المپیک بدانند. شاخص انتخاب شدن برای المپیک را رنکینگ و عملکرد مثبت  قرار دادیم. فدراسیون برای المپیک برنامه دارد.

او اظهار کرد: امسال ۲ مسابقه قهرمانی آسیا در دو بخش کوهستان و جاده  را پیش رو داریم. پرونده دوچرخه سواری جاده برای المپیک بسته شده،  اما در بخش کوهستان تا خرداد ماه سال ۹۹ برای کسب سهمیه المپیک فرصت باقی است. در بهمن ماه مسابقات قهرمانی آسیا کوهستان به میزبانی  تایلند و  در اسفند ماه مسابقات قهرمانی آسیا جاده به میزبانی مالزی برگزار می‌شود. همچنین برای تیم ملی کوهستان ۲۹ و ۳۰ آذر ماه انتخابی تیم ملی برگزار می‌شود.  

او گفت: اردوی اول تیم ملی جاده به صورت بدنسازی و اردوی دوم در یکی از شهر‌هایی که ارتفاع آن صفر است برگزار می‌شود. مسیر قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا جاده به صورت کف است و شیب زیادی ندارد و باید بازیکنانی که  در این سبک حرفه‌ای هستند را انتخاب کنیم.

به دنبال انتخاب بهترین ورزشکار برای المپیک هستیم

مدیر تیم ملی دوچرخه سواری عنوان کرد: مسیر دوچرخه سواری استقامت المپیک توکیو از بین رفته است و باید این مسیر مجددا ساخته یا مسیر  دیگری انتخاب شود. فدراسیون  دیگر به دنبال ریسک کردن نیست، پس باید بهترین رکابزن را برای المپیک انتخاب کنیم تا بهانه‌ای باقی نماند. پس از اعلام سهمیه نهایی برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده ایم و پس از ۱۰ مرحله اردو نفر منتخب مشخص می‌شود. در دوچرخه سواری حوادث زیاد است، پس ما بر روی یک نفر سرمایه گذاری نمی‌کنیم تا با یک اتفاق ساده زحمات فدراسیون از بین  برود.

او گفت: افرادی که درباره المپیک اظهار نظر  می‌کنند احتمالا هیج اطلاعاتی ندارند یا خود را به ندانستن می‌زنند. طبق روندی که پیش از این بود تیم اول ۳ سهمیه، تیم دوم ۲ سهمیه و تیم سوم تک سهمیه داشت. امسال فدراسیون جهانی دیگر سهمیه را از قاره‌ای برداشته و طبق رنکینک به کشور‌ها سهمیه تعلق می‌گیرد. اگر تیم ملی را به رقابت‌های جهانی هم اعزام می‌کردیم و نفر اول این رقابت هم می‌شدیم نمی‌توانستیم سهمیه المپیک کسب کنیم، چرا که سهمیه المپیک جهانی شده است.

او درباره شانس کسب سهمیه در بخش کوهستان بیان کرد: در بخش بانوان در ماده کوهستان، برای کسب سهمیه المپیک بسیار امیدوار هستیم. ایران در رنکیگ دوم آسیا قرار دارد. البته  برای کسب سهمیه المپیک فقط ۱۰ درصد شانس داریم. اگر شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بتوانیم بانوان را به مسابقات بیشتری اعزام کنیم شاید بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم. تلاش می‌کنیم فشار روانی روی بازیکنان نباشد تا در آرامش بتوانند بهترین عملکرد را ارائه دهند.

 

منبع:

https://www.yjc.ir/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی