حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ۱۲ هزار دانشجوی دانشگاه‌های مختلف، کارمندان شهرداری و خبرنگاران تا سه ماه آینده اشتراک رایگان برای دوچرخه‌های اشتراکی دریافت خواهند کرد.

گسترش نیوز: یوسف حجت در ارتباط با بحث امنیت مسیر دوچرخه با توجه به توسعه طرح دوچرخه اشتراکی در پایتخت اظهار کرد: مسئله دوچرخه و تخصیص مسیر اختصاصی در خیابان‌ها مانند مسئله مرغ و تخم‌مرغ است زیرا مادامی که دوچرخه‌ای در شهر حرکت نمی‌کند، نمی‌توانیم قسمت زیادی را به دوچرخه اختصاص دهیم.

وی با بیان این‌که بعضاً در مسیرهای تخصیص داده شده برای دوچرخه در یک ساعت حتی یک دوچرخه هم عبور نمی‌کند، گفت: نمی‌توانیم بدون افزوده شدن تردد دوچرخه مسیرهای جدید اختصاص دهیم. بنابراین ما باید از یک طرف آمار دوچرخه‌سواران را بالا ببریم و از طرف دیگر مسیر برای آن ایجاد کنیم.

جهت خرید دوچرخه به صورت اینترنتی کلیک کنید.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: حدوداً ۵۰ الی ۶۰ هزار دوچرخه در شهر تهران در حال حرکت هستند ولی حضور آنها در خیابان‌ها چندان حس نمی‌شود و در این راستا باید افزایش آمار دوچرخه‌سواران با ارائه مسیر باهم در دستور کار قرار گیرد.

حجت در ادامه از طرح‌های این سازمان برای افزایش میزان دوچرخه‌سواران سخن به‌میان آورد و عنوان کرد: در نظر داریم برای ۱۲ هزار دانشجوی دانشگاه‌های مختلف، کارمندان شهرداری و حتی خبرنگاران اشتراک رایگان برای دوچرخه‌های اشتراکی بیدود ارائه دهیم.

وی اذعان کرد: در این طرح با رایگان شدن مبلغ ودیعه این افراد می‌بایست هر هفته یک رفت و برگشت را با دوچرخه داشته باشند یعنی در هر ماه می‌توانند هشت بار از دوچرخه استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این مطلب که اگر سه ماه به‌طور مداوم کمتر از هشت بار از دوچرخه استفاده شود طرح باطل و ودیعه از حساب برداشته خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این بود تا این طرح برای ابتدای مهر ماه اجرایی شود ولی به تأخیر افتاد. با وجود این درحال‌حاضر تصمیمات آن گرفته شده و تأمین اعتبار صورت گرفته است و تا سه ماه آینده اجرایی خواهد شد.

منبع:

https://www.gostaresh.news/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی