حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

اصفهان - ایرنا - ۲ دوچرخه سوار از شهرستان شهرضا استان اصفهان با هدف جلب حمایت مسوولان و مردم و رسیدگی بیشتر به بیماران خاص و معلولان جسمی دور ایران را رکاب می‌زنند.

مجید محمدیان و حسین بصیری‌ دوست، ۲ ورزشکار سفر هشت هزار کیلومتری خود را از استان اصفهان آغاز کردند و با گذر از استان‌های، مرکزی، قم به استان‌های غربی، شمالی و شرقی خواهند رفت و با گذر از یزد و شیراز در نهایت به شهرضا برمی‌گردند.

یکی از این دوچرخه سواران روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: هموطنان دارای بیماری خاص و معلولان همچون سایر ایرانیان نیازمند زندگی خوب و با مشکلات کمتر هستند و این امر می طلبد که مسوولان و خیران بیش از گذشته یاری رسان این عزیزان باشند.

محمدیان اضافه کرد: در این سفر قصد داریم در شهرهای مختلف دیدارهایی نیز با مسوولان و بیماران خاص و معلول داشته باشیم تا توجه بیشتر افکار عمومی به امور نیگ و انساندوستانه افزایش یابد.

وی ادامه داد: سفر خود را با زیارت امامزاده شاهرضا آغاز کردیم و در طول سفر خود زائر امام رضا(ع) نیز خواهیم بود تا به عنوان سفیران سلامت، اندوخته معنوی نیز داشته باشیم.

جامعه بیماران خاص حدود ۱۳۰ هزار تَن در سال ۹۷ عنوان شده، تالاسمی، هموفیلی، بیماران دیالیزی، سرطان، ام اس، اوتیسم، بیماران متابولیسم، پیوند اعضا و مغز استخوان و پروانه ای از جمله مهم‌ترین بیماری‌های خاص و صعب العلاج در کشور نام گرفته اند، همچنین بنا بر آمار هم اکنون یک میلیون و ۴۱۵ هزار معلول یعنی چیزی حدود ۲ درصد جمعیت کشور معلول هستند

شهرستان شهرضا با جمعیت حدود ۱۶۰ هزار نفر و دو شهر شهرضا و منظریه در ۷۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد، کهرویه روستایی از توابع بخش مرکزی این شهرستان است.

 

منبع:

https://www.irna.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی