حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

سفر یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که هر انسانی می تواند در زندگی انجام دهد. دیدن دنیا و شناخت مکان های مختلف. هرچند که فشار روزمرگی و مسائل مالی بزرگترین مانع برای سفر افراد محسوب می شود اما همچنان هستند افرادی که با وجود مشغله های فراوان از هر فرصتی برای سفر به شهرها و مناطق دیگر بهره مند می شوند. گردش در فرهنگ شهر و کشور مقصد و با آشنایی با اقوام مختلف فرصتی است که سفر در اختیار ما می گذارد. متاسفانه شرایط اقتصادی حال حاضر کشور سفر را برای بسیاری از اقشار جامعه دشوار نموده است اما خوشبختانه هنوز راه حلی وجود دارد.

همه ما از دوران کودکی خود مهارت دوچرخه سواری را آموخته ایم و بلدیم چگونه این وسیله را برانیم. نظرتان درباره ی سفر با دوچرخه چیست؟ خوب است یا بد؟ شدنی است یا غیر ممکن؟ گردشگران زیادی این روزها دوچرخه را برای طی مسافت بین شهرها برای سفرهای خود انتخاب می کنند. این دسته از گردشگران ترجیح می دهند به جای استفاده از هواپیما، قطار و اتوبوس مسیر بین شهرها و کشورها را رکاب بزنند.

آشنایی با انواع دوچرخه ها

اگر قصد خرید دوچرخه را دارید در ادامه این این مطلب را مطالعه کنید.
مهم ترین قدم برای سفر با دوچرخه انتخاب دوچرخه مناسب برای این گونه سفرهاست. حتما باید نوع دوچرخه ای که انتخاب می کنیم متناسب با نوع سفر و آمادگی جسمانی دوچرخه سوار باشد. جنس، ساختار و عملکرد دوچرخه ها با هم متفاوت هستند و این موضوعات در کارایی دوچرخه تاثیر گذار است.

دوچرخه های جاده ای: این نوع دوچرخه ها بهترین گزینه برای دوچرخه سواری بر روی آسفالت هستند. این دوچرخه ها وزن کمی دارند و مناسب برای راندن با سرعت بالا هستند.

دوچرخه های کوهستان: این نوع دوچرخه ها مناسب برای دوچرخه سواری در کوه و دشت و طبیعت هستند. این نوع دوچرخه به لحاظ ساختار و راحتی استفاده از محبوبیت بالایی برخوردارند و افراد بسیاری حتی بدون قصد راندن در طبیعت از این نوع دوچرخه ها استفاده می کنند.

دوچرخه های توریستی: دوچرخه هایی هستند که برای طی مسافت های طولانی استفاده می شود. هم چنین حمل وسایل زیاد با این دوچرخه ها کار ساده ای است . این دوچرخه ها نسبت به دوچرخه های جاده ای از استحکام و مقاومت بالتری برخوردارند.

دوچرخه های هیبریدی: این نوع از دوچرخه ها بین دوچرخه های جاده ای و کوهستان هستند. نسبت به دوچرخه های جاده ای راحت تر و محکم تر و نسبت به دوچرخه های کوهستان سرعت بیشتری دارند.

نکاتی برای سفر بهتر با دوچرخه

· در مسافت های مشخص دوچرخه سواری کنید و یا یک مقصد مشخص را برای خود انتخاب نمایید. مثل هتل، اقامتگاه یا محلی برای کمپ زدن.

· همراه داشتن تجهیزات مناسب برای هوای بارانی مانند پانچو و کلاه لبه دار.

· از برداشتن وسایل، لباس ها و بار اضافه خودداری نمایید.

· حفظ تناسب اندام و آمادگی جسمانی از مهم ترین عوامل یک سفر خوب با دوچرخه است.

· وضعیت شارژ تلفن همراه خود را فراموش نکنید. هم چنین حتما یک نقشه با خود همراه داشته باشید.

· تایر اضافه و تلمبه برای مواقع ضروری همراه خود داشته بشید.

· حتما چراغ قوه و هد لامپ همراه داشته باشید.

· برای وسایل شخصی، وسایل کمک های اولیه و خوراکی های پر انرژی و کم حجم چک لیست تهیه نمایید.

· داشتن لباس های شبرنگ برای دوچرخه سواران حائز اهمیت است.

· اپلیکیشن های مناسب برای سفر را روی تلفن همراه خود داشته باشید. برنامه هایی مانند جی پی اس، پیش بینی هوا و یا اپلیکیشن هایی مانند وارمشاورز (Warmshowers) و کوچسرفینگ (CouchSurfing) حتما به کارتان می آیند.

·

قبل از سفر چه تمریناتی انجام دهیم؟

در این گونه سفر ها دوچرخه سوار هر روز باید مدت زیادی را با یک دوچرخه سنگین و مقدار زیادی وسایل رکاب بزند. برای این گونه سفر ها باید حداقل از حدود 3 یا 4 ماه قبل روی آمادگی جسمانی خود کار کند. انجام تمرین های هوازی و قدرتی برای یک گردشگر دوچرخه سوار ضروری است.

اقامت در سفرهای دوچرخه سواری

کمپ و اقامت در چادر یکی از مهم ترین گزینه های دوچرخه سواران است. برای کمپ زدن لازم نیست که حتما دوچرخه سواران به شهر خاصی برسند و البته کمپ زدن موجب کاهش هزینه های سفر می شود. یکی از بهترین گزینه ها برای این گردشگران اجاره سوئیت و اقامتگاه بومگردی است. این روش نسبت به رزرو هتل مقرون به صرفه تر و مناسب تر است.

سخن آخر

· با آرامش دوچرخه سواری کنید و سعی کنید از مسیر لذت ببرید.

· مصرف مداوم آب را فراموش نکنید.

· وضعیت دوچرخه خود را به صورت مداوم چک نمایید.

· حتما پنچری گرفتن را قبل از سفر بیاموزید.

· سعی کنید برای سفر های خود یک همراه داشته باشید.

· خوراکی های سبک دم دست خود بگذارید و مصرف نمایید.

· از آسیب زدن به زانوان و عضلات خود بپرهیزید.

و در آخر قطعا این گونه سفر کردن در صورتی که با تحقیق و شناخت کافی انجام شود یکی از بزرگترین و لذت بخش ترین سفرهای زندگی فرد خواهد بود.

منبع:

https://virgool.io

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی