حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

 

جزئیات وام ۵ میلیونی بی بهره برای خرید دوچرخه به علت بالا بودن قیمت دوچرخه برای برخی افراد، دلیل حذف اشتباه یارانه نقدی برخی افراد، وقوع ۶ زمین لرزه پی در پی در ایذه، کمبود ۹۰هزار معلم ابتدایی در کشور، کنترل ۹۸ درصدی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و دستگیری سارق جعبه های مخابراتی در اصفهان عناوین بسته خبری اجتماعی دوم مهرماه ایمنا است.

 

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پی وقوع چندین مورد سرقت جعبه های مخابراتی در منطقه شرق شهر اصفهان ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

در همین ارتباط سرهنگ حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای جعبه های مخابراتی و کشف ۳۰ فقره سرقت توسط ماموران اداره مبارزه با سرقت ، خبر داد.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام یک سری کارهای تخصصی موفق شدند یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند. این سارق هنگامی که با مستندات پلیس روبه رو شد به ۳۰ فقره سرقت جعبه های مخابراتی در منطقه شرق شهر اصفهان اعتراف کرد.

وقوع رگبار و رعد و برق در جنوب کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در شمال و رگبار و رعد و برق در جنوب کشور خبرداد.

احد وظیفه اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده (۳ و ۴ مهر ماه) و جمعه (۵ مهرماه) برای استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. از شنبه (۶ مهرماه) مجدداً با شمالی شدن جریانات در سواحل شمالی بارندگی و کاهش دما رخ خواهد داد.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، وزش باد شدید در ساعات ظهر و بعد از ظهر امروز (۲ مهرماه) و روزهای پنجشنبه تا شنبه (۴ تا ۶ مهرماه) در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

وقوع ۶ زمین لرزه پی در پی در ایذه خوزستان

ششمین زمین لرزه به بزرگی ۴،۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) پیش از ظهر روز سه شنبه ایذه را لرزاند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت ۱۰:۵۴ دقیقه امروز و در عمق ۱۱ کیلومتری زمین به وقوع پیوست؛ بنابراین گزارش زمین لرزه‌هایی با قدرت ۳.۲ و ۳.۳ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) نیز به ترتیب در ساعت‌های ۱۰:۴۲ و ۱۰:۵۰ دقیقه روز سه شنبه، هر ۲ در اعماق پنج کیلومتری زمین، ایذه را لرزانده بود.

همچنین سه زمین لرزه به ترتیب به بزرگی ۲.۹، ۲.۵ و ۲.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت‌های ۵:۵۸، ۶:۳۲ و ۶:۳۴ روز سه شنبه این شهرستان را لرزاند. عمق این زمین لرزه‌ها به ترتیب در اعماق ۹، ۶ و ۱۰ کیلومتر از سطح زمین، گزارش شده است.

جزئیات وام ۵ میلیونی بی بهره برای خرید دوچرخه

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اشاره به دستور شهردار تهران مبنی بر ارائه وام بدون بهره برای خرید دوچرخه به شهروندان گفت: روز یکشنبه طرح این موضوع تصویب شد و به زودی از طریق صندوق کارآفرینی امید این وام را به تعداد ۲ هزار نفر از متقاضیان پرداخت خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: از آنجایی که بانک شهر به دنبال سود گرفتن بود، پرداخت وام دوچرخه از این طریق منتفی شد و این وام از طریق صندوق کارآفرینی امید فعلا در سطح کارمندی به شهروندان پرداخت می‌شود و در آینده به سطوح دیگر مردم توسعه خواهد یافت.

وی در خصوص مبلغ این وام گفت: برای دوچرخه‌های دنده‌ای تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای دوچرخه‌های برقی تا ۵ میلیون تومان وام می‌دهد که اقساط آن هم ۲ ساله است.

حذف کاربرد دفترچه کاغذی در دستور کار است

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت از حذف کاربرد دفترچه‌های کاغذی درمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: وقتی سیستم الکترونیکی بر همه امور مسلط شود کد ملی افراد ملاک قرار گرفته و خواه یا ناخواه نقش دفترچه‌های کاغذی کاهش می‌یابد.

موهبتی با تاکید بر اینکه برای حذف کامل دفترچه‌های کاغذی نیازمند زیرساخت اینترنتی هستیم، تصریح کرد: قطع یا کند شدن اینترنت هم می‌تواند در صورت حذف کاغذی دفترچه‌ها مشکلاتی را ایجاد کند.

دلیل حذف اشتباه یارانه نقدی برخی افراد

دلیل حذف اشتباه یارانه نقدی برخی از افراد از سوی سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ اعلام شد.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ گفت: حذف یارانه شهریور افرادی که پیامک حذف یارانه دریافت نکرده‌اند به‌علت بروز اختلال در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها بوده است.

حسین میرزایی اظهار کرد: به سرپرستان همه خانوارهایی که در مرحله اول تحت عنوان خانوارهای دهک بالا شناسایی شده‌اند پیامک ارسال شده، بنابراین افرادی که یارانه شهریور به حسابشان واریز نشده و پیامکی نیز دریافت نکرده‌اند به‌معنای حذف از دریافت یارانه نیست بلکه علت آن بروز اختلال در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: ۸۰ درصد تماس امروز مردم با سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ یعنی حدود هزار و ۶۲ تماس از افرادی بود که یارانه آنها واریز نشده بود اما ما آنها را به‌عنوان خانوار دهک بالا از دریافت یارانه حذف نکرده بودیم که علت آن هم همان‌طور که گفته شد اختلال در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها بوده است.

بیماری تب برفکی در کشور ۳۰ درصد کاهش داشته است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: خوشبختانه با اقدامات مناسب در سال جاری و سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری تب برفکی در دام‌های سبک و سنگین کشور روبرو بوده ایم.

 علیرضا رفیعی پور با اشاره به اینکه طی سال گذشته کمبود واکسن و یا اضطراب واکسن را برطرف کرده ایم، عنوان کرد: اکنون به میزان کافی واکسن در اختیار دامداران قرار گرفته  و به جز طغیان سال ۹۴ که تاسال  ۹۵نیز ادامه داشت در سال جاری و سال گذشته ما با بیش از ۳۰ درصد کاهش کامل تب برفکی داشته‌ایم.

کنترل ۹۸ درصدی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

رفیعی پور در ادامه در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: این بیماری در سال۹۷ بیش از ۹۸درصد کنترل شد  و امیدواریم در سال جاری نیز این بیماری با در اختیار گرفتن واکسن و ایمن‌سازی مرغ‌های تخم‌گذار کشور نگرانی بروز بیماری نباشیم.

وی ادامه داد: در تب کریمه کنگو نیز مشابه سال های گذشته برخی از همکاران ما جان خود را از دست داده اند و تعدادی نیز مبتلا و بهبود یافتند.

رفیعی پور با بیان اینکه بیماری تب کریمه یک بیماری رفتاری و انفرادی است که افراد با رفتار مخاطرهآمیز خود هم خود و هم دیگران را درگیر می کنند، عنوان کرد:  اگر مردم به توصیه های دامپزشکی عمل کنند ما در آینده حتی یک مورد گزارش تلفات تب کریمه کنگو نخواهیم داشت.

۵۰۰هزار دانش آموز اتباع خارجی در ایران مشغول تحصیل هستند

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش شمار دانش آموزان اتباع خارجی در کشور را حدود ۵۰۰هزار نفر ذکر کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای تحصیل این افراد در ایران وجود ندارد.

رضوان حکیم زاده افزود: ۳۷۰ هزار نفر از فرزندان اتباع خارجی در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

 وی تصریح کرد که رویکرد دولت و وزارت آموزش و پرورش در این راستا و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری ایجاد فرصت برابر و عدالت اموزشی برای همه فرزندان در جای جای این کشور از هر نژاد، قوم و کشوری هست.

کمبود ۹۰ هزار معلم ابتدایی در کشور

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین از کمبود بیش از ۹۰ هزار معلم در مقطع ابتدایی در سراسر کشور خبر داد و گفت: بر اساس برآوردها و استانداردهای روز دنیا نیاز کشور به رقمی بالاتر از این عدد است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مدرسه ای بدون معلم در سطح کشور وجود دارد، نیز گفت: تاکنون گزارشی در این راستا نرسیده اما تراکم دانش آموز در کلاس های درس در برخی استان ها حتی بیش از حد استاندارد است.

اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای راه اندازی خانه‌های بهداشت عشایری

معاون بهداشت در دیدار با رییس سازمان امور عشایری کشور از اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای راه اندازی خانه های بهداشت عشایری جدید خبر داد و افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها و استانداردهای موجود برای ایجاد خانه‌های بهداشت جدید و تامین نیروی انسانی اعم از بهورز و ماما در مناطق عشایری هیچ محدودیتی نداریم.

علیرضا رئیسی گفت: وزارت بهداشت پیگیر خانه‌های بهداشت عشایری است و تاکنون موفق شده حدود ۱۲۰ خانه بهداشت عشایری راه اندازی کند.

معاون بهداشت بیان کرد: اولین مجوز استخدامی را امسال به استخدام نیرو برای خانه‌های بهداشت عشایری اختصاص می دهیم.

 

منبع:

https://www.imna.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی