حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در دنیا، بسیاری از خیابان‌ها در سراسر جهان مملو از دوچرخه‌هایی است که روز به روز در حال افزایش است. مشکلی که این روزها بسیاری از دوچرخه‌سواران با آن مواجه هستند، یافتن مکانی امن برای پارک این وسیله‌های نقلیه باارزش، به‌خصوص دوچرخه‌های برقی بسیار گران‌قیمت، در داخل شهر است. گروهی از معماران اهل انگلستان برای حل معضل کمبود فضای امن برای نگهداری دوچرخه‌های همشهریان خود کانتینرهای بازیافتی کشتی‌ها را به انبارهایی مجهز به انرژی خورشیدی کردند.

این گروه از معماران که پیشرو طراحی زیرساخت‌های مناسب پارک دوچرخه‌ در جهان هستند، به طور مداوم در تلاشند امکانات لازم را در اختیار دوچرخه‌سواران قرار دهند تا در نتیجه افراد بیشتری را به سمت استفاده از این وسیله حمل‌ونقل پاک جذب کنند. دامنه فعالیت آن‌ها در زمینه ترویج دوچرخه‌سواری بسیار گسترده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تولید قفل‌ها، چرخ‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری مجهز به پنل‌های خورشیدی اشاره کرد.

معماران لندنی در آخرین اقدام خود در زمینه دوچرخه‌سواری، از کانتینرهای بازیافتی کشتی‌ها برای ایجاد پارکینگ‌هایی امن برای نگهداری دوچرخه‌ها بهره گرفته‌اند. اگرچه انبارهای جدید به قدری کوچک است که تنها ظرفیت یک خودوری سواری را دارد، بااین حال می‌توان تعداد 24 دوچرخه را به طور همزمان در آن‌‍‌ها نگهداری کرد.

فضای داخلی کانتینرها به وسیله میله‌های قفسه بندی مخصوص به دو طبقه تقسیم شده است که این میله‌ها به راحتی دوچرخه‌ها را به طبقه بالایی هدایت می‌کند. درهای کشویی پارکینگ‌های جدید دوچرخه به وسیله یک قفل مکانیکی باز و بسته می‌شود تا دوچرخه‌سواران بتوانند به راحتی و بدون نیاز به کلید به دوچرخه‌های خود دسترسی پیدا کنند.

این درها از پنل‌های منفذدار تشکیل شده است که نور طبیعی خورشید را برای تصفیه هوای داخل انبار تامین می‌کند؛ با این‌حال، رنگ مات آن‌ها قابلیت دیده شدن دوچرخه‌ ها را از بیرون به حداقل رسانده است. جالب است بدانید که سازندگان انبارهای جدید دوچرخه در کلانشهر لندن پشت‌بام این کانتینرها را به طور کامل با پنل‌های خورشیدی پوشانده‌اند که این پنل‌ها مجهز به حس‌گرهای حرکتی است و امنیت دوچرخه‌ها را تضمین می‌کند.   

 

منبع

https://www.imna.ir/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی