حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: دوچرخه‌سواران دوچرخه‌های تا‌شو در تمام ایام هفته می‌توانند از مترو استفاده کنند.

علی پیرحسین‌لو در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در‌خصوص طرح دوچرخه بی‌دود اظهار کرد: ما در طرح دوچرخه‌های بی‌دود  موفق جلو رفتیم که در آن از جیب مردم و شهرداری؛ که در واقع جیب مردم است خرج اضافه‌ای نتراشیم.

وی تصریح کرد: در مدل‌ دوچرخه اشتراکی، چه موفق و یا نا‌موفق دوچرخه خریدیم، خانه دوچرخه زدیم و در واقع هزینه کردیم تا دیگران مصرف کنند و با توجه به عدم گیرایی لازم برای مردم، طرح شکست خورد ولی در این طرح هزینه‌ای از جیب مردم پرداخت نشد و یک شرکت خصوصی آمد و امکانی را فراهم کرد.

مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اظهار امیدواری نسبت به موفقیت این طرح افزود: با توجه به این‌که متولی این اقدام بخش خصوصی است ما در تلاش هستیم تا جایی که مخل منافع عمومی نباشد آنها را در این راستا حمایت کنیم.

پیرحسین‌لو با اشاره به این‌که بحث مربوط به دوچرخه اشتراکی نسل چهارم یا بی‌دود نیاز به اقدامات دیگری دارد، اذعان کرد: دوچرخه در تهران به دلیل شیب‌دار بودن شهر، محدودیت دسترسی در بزرگراه‌ها و به لحاظ ایمنی اصلاً نمی‌تواند به‌عنوان وسیله حمل و نقل جایگزین استفاده شود و نوعاً به‌عنوان یک وسیله مکمل برای سفرها و مسیرهای کوتاه‌ مدت و هموار می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در طرح جامع دوچرخه در تهران همه این موارد دیده شده تا مسیرها و مناطق مناسب و امکانات دسترسی‌ برای دوچرخه در سطح شهر فراهم شود.

مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه به بخشی از اقدامات شهرداری در راستای ترویج دوچرخه‌سواری اشاره کرد و گفت: مردم نباید فکر کنند که دوچرخه‌سواری یک فعالیت فانتزی است و فقط اقشار خاصی همچون طبقه مرفه و یا ورزشکاران از آن استفاده می‌کنند.

پیرحسین‌لو با بیان این‌که فرهنگ‌سازی صرفاً کار شهرداری تهران نیست به اقدام این سازمان در راه‌اندازی کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو اشاره کرد که اخیراً شهردار تهران نیز به آن پیوسته است.

وی از دیگر اقدامات مهم شهرداری تهران در‌خصوص ترویج دوچرخه‌سواری در شهر را فراهم کردن مسیرهای مناسب در سطح شهر عنوان و اظهار کرد: ما مسئول خرید و فروش دوچرخه نیستیم ولی باید بتوانیم شرایط را برای شهروندان فراهم کنیم تا در صورت تمایل به استفاده از دوچرخه بتوانند از اتوبوس و یا مترو نیز استفاده کنند.

مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ورود دوچرخه به واگن‌های مترو در روزهای جمعه و تعطیل و همچنین دوچرخه‌ تا‌شو در تمام ایام هفته را بخشی از این اقدامات دانست و گفت: در برنامه‌های ما استفاده از وسیله لنگر مانندی در جلوی اتوبوس است که دوچرخه‌سوار در صورت تمایل به استفاده از اتوبوس، دوچرخه خود را جلوی چشمان راننده گذاشته و از این وسیله نقلیه عمومی استفاده کند.

پیرحسین‌لو ماجرای پیچیده فرهنگ‌سازی در راستای ترویج دوچرخه‌سواری را ایجاد مسیر برای دوچرخه عنوان کرد و افزود: ایجاد مسیر برای دوچرخه وظیفه ما می‌باشد و در هر جای دنیا هم که به‌دنبال راه‌اندازی روش‌های هوشمند‌تر و مدرن‌تری هستند،  سعی می‌کنند کار را برای دوچرخه‌سوار و پیاده راحت‌تر و از معبر خیابانی بکاهند و این موضوع می‌تواند به استفاده صحیح‌تر از حمل و نقل عمومی و کاهش خودروهای شخصی بیانجامد.

وی در پایان تصریح کرد: ما وظیفه داریم تا به لحاظ فرهنگ‌سازی، مسیر‌سازی و بستر‌سازی شرایط لازم را برای دوچرخه‌سواری فراهم کنیم و آمادگی این را هم داریم تا هر کسی از جمله استارت‌آپ‌ها که بخواهند در راستای ترویج دوچرخه‌سواری در بین مردم اقدامی انجام دهد شرایط قانونی را برایشان فراهم کنیم.

 منبع : http://ana.ir/i/344142

  • مدیر وبلاگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی