حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،مدیر سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران از بررسی مطالعات برای ایجاد مسیر دوچرخه سواری در منطقه 12 خبر داد و گفت: راه اندازی مسیر دوچرخه سواری در چهار منطقه مرکزی شهر (6،7،11، 12) به علت فراوانی و تمرکز مراکز آموزشی و اداری است.

یعقوب آزاده دل با بیان اینکه برنامه ریزی در مورد توسعه مسیر دوچرخه سواری براساس سند توسعه دوچرخه سواری تهران انجام می‌شود، تصریح کرد: طبق این سند شهر تهران در بازه 5 ساله باید 550 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ایجاد کند. سالیانه باید در هر منطقه 5 کیلومتر مسیر دوچرخه راه اندازی شود. در حال حاضر 70 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری داخل شبکه معابر و 70 کیلومتر دیگر هم داخل بوستان‌ها و مراکز آموزشی و تفریحی ایجاد شده است. 

به گفته‌ وی عمده مسیرهای دوچرخه سواری باید مسیر درجه یک جاذب با عرض مفید 1.5 متر باشد.

مدیر سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران در مورد سامانه دوچرخه نسل چهار گفت: این سامانه در مرداد ماه سال 1397 اعلام آمادگی کرد و بعد از گذراندن سه مرحله دوره تست موفق به کسب موافقت اولیه برای ورود به شهر شد. بیدود در آذرماه سال گذشته به صورت رسمی فعالیت خود را در مناطق 2 و 6 آغاز کرد. درحال حاضر بیش از 50 ایستگاه دارد و به 4 منطقه ورود پیدا کرده است. همچنین توسعه 2 منطقه (11 و 12) دیگر برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در دستور کار قرار گرفته است.

آزاده دل با اعلام اینکه مطالعات ایجاد مسیر دوچرخه سواری در منطقه 12 درحال بررسی است، بیان کرد: تمرکز ایجاد دوچرخه نسل چهار، در چهار منطقه مرکزی شهر (6 ،7،11، 12) به علت فراوانی و تمرکز مراکز آموزشی و اداری است. سهم عمده‌ای از سفرهای درون شهری تهران معطوف به این مناطق است. زمانی که پوشش این مناطق تکمیل شود مناطق دیگر هم درگیر طرح ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری خواهند شد.

وی با بیان اینکه پویش سه شنبه‌های بدون خودرو در چهار سال گذشته ابتدا در دیگر شهرهای کشور آغاز شده بود، خاطرنشان کرد: بعد از آغاز این پویش، گروه‌های مردمی در تهران نیز آن را شروع کردند. از اواخر سال 1396، پویش سه شنبه‌های بدون خودرو همراه با دوچرخه سواری شهروندان و مسئولان در خیابان‌های مرکزی شهر رنگ و بوی خاصی به خود گرفت. 

جهت اطلاع از انواع دوچرخه های شهری و همچنین آشنایی با قیمت دوچرخه شهری کلبک فرمایید.

مدیر سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته، 33 همایش دوچرخه سواری برگزار شد، عنوان کرد: در سال 98، هر جمعه شهر تهران یک همایش دوچرخه سواری به صورت منطقه‌ای برگزار می‌کند. براساس برنامه ریزی‌های انجام شده باید تا پایان سال 66 همایش دوچرخه سواری در سطح شهر تهران برگزار شود. همچنین برگزاری همایش‌های فرامنطقه‌ای نیز در دستور کار قرار دارد.

 

منبع :

http://shahrefarda.ir/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی