حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

مربی سابق تیم ملی دوچرخه سواری گفت: در المپیک توکیو کار دشوارتر است و برنامه ای که امروز فدراسیون بخواهد برای المپیک آماده کند، مسلما به موفقیت نخواهد رسید.

ادگار شمعونیان در گفتگو با ایسنا درباره ی اینکه تا المپیک چه برنامه ریزی می توان انجام داد تا یک سهمیه دوچرخه سواری ایران در توکیو نتیجه بگیرد، بیان کرد: باید ببینیم فدراسیون چه برنامه ای را از چهارسال گذشته تا به امروز اجرا کرده است و چه اردوها  و مسابقاتی را با رویکرد موفقیت در المپیک داشته است. برداشت شخصی من این است هدف فدراسیون در اردوها بیشتر هماهنگی بین نفرات است تا  اینکه بخواهد برنامه داشته باشد  و نفرات پیشرفت کنند. خود مسئولان فدراسیون هم گفته اند اردوها فقط در جهت هماهنگی است و ملی پوشان  از طریق باشگاه ها باید تمرین و در مسابقات شرکت کنند.

جهت خرید دوچرخه کلیک کنید.

 او ادامه داد: از طرفی آمادگی نفرات در دوچرخه سواری اتفاقی نیست که بخواهد در چهار، پنج ماه رخ دهد بلکه برنامه ریزی بلند مدت می می خواهد تا نفرات براساس  آن برنامه ها تمرین داده شوند و در نهایت ببینید می توانند به آن هدف برسند یا خیر. دوچرخه سواری ایران در مسابقات قهرمانی آسیا هم وضعیت خوبی ندارد وهیچ مدالی کسب نشد و الان در کنار تیم های چون ماکائو و کامبوج قرار گرفته‌ایم که هیچ موقع حرفی برای گفتن نداشتند.

 مربی سابق  تیم ملی با اشاره به نتیجه نگرفتن در المپیک ریو تاکید کرد: در المپیک گذشته  که ما نفرات خوبی را هم داشتیم کسی نتوانست از خط  پایان عبور کند و قطعا این دوره کار دشوارتر است. البته در نهایت باید دید برنامه فدراسیون چه چیزی است و چه هدفی از حضور در المپیک دارد. برای خود من خیلی مشهود نبوده که فدراسیون چه برنامه ای را به صورت ویژه برای المپیک داشته است. همچنین نکته دیگری هم که وجود دارد این است که باید ببینیم  نفراتی که در دو سه سال اخیر در قالب کادرفنی بودند چه مدارک و تجربه هایی داشته اند که انتظار داریم وضعیت دوچرخه سواری بهتر شود.

او در پاسخ به این پرسش که فدراسیون هر برنامه ای هم که داشته باشد ، فکر می کند نسبت به کشورهای دیگر دیرتر به فکر اجرای آن نیفتاده است، تصریح کرد: برنامه ریزی  نباید الان انجام شود بلکه برنامه ریزی ها باید چهار و هشت ساله باشند. برنامه ای که فدراسیون امروز بخواهد برای المپیک آماده کند، مسلما به موفقیت نخواهد رسید. کشورهایی که حرکت رو به جلو دارند، برنامه ریزی هشت و دوازده ساله انجام داده اند و نمی توان با یکی دو سال به نتیجه رسید. اینکه در کوتاه مدت بتوان کاری کرد برای قهرمانی آسیا هم جواب نمی دهد چه برسد به رویداد بزرگی مثل المپیک.

او در مورد اینکه گزینه های زیادی برای رفتن به المپیک وجود دارند یا خیر، گفت: در دوره قبلی سه نفر را داشتیم و اگر یک نفر موفق نمی شد این شانس بود که نفرات دیگر جبران کنند اما وقتی یک سهمیه داریم انتخاب همان یک نفر حساس می شود، چون باید لایق ترین فرد که بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد، انتخاب شود. البته گزینه ها به نسبت قبل کمتر شده است زیرا نفراتی را به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ نداریم در حالی که در چارچوب تیم ملی می توانستند کمک کنند. همچنین نفرات خوب دیگر هم بازنشسته شدند و فعالیت نمی کنند. همان زمان که این اتفاق افتاد نیاز به برنامه ریزی بود تا نفراتی را در سطح المپیک داشته باشیم.

شمعونیان در پاسخ به این پرسش که می توان امیدوار بود نماینده ایران حداقل مسابقه را به پایان برساند یا خیر، تاکید کرد:  در مسابقات ورزشی نمی توان به صورت قطعی نظر داد چه اتفاقی رخ می دهد. البته باید ببینیم فدراسیون چنین ادعایی دارد  که برنامه هایش در جهت ارتقاء عملکرد دوره قبلی المپیک است یا  خیر. اما تمام کسانی که در این حوزه  فعالیت دارند به نتایج سطح آسیا نگاهی بیندازند متوجه می شوند وضعیت ما در المپیک چگونه خواهد بود.

منبع:

https://www.isna.ir/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی