حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

امروز دو ملی‌پوش مطرح دوچرخه‌سواری ایران در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما حاضر شدند و از مشکلات خود دو رشته دوچرخه‎‌سواری کوهستان و تریال گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سپهر خمسه ملی پوش  رشته دوچرخه سواری و قهرمان رقابت های آسیایی به توضیح رشته تریال این ورزش پرداخت و گفت: رشته تریال بسیار رشته سختی است و حرکات بسیار مشکلی دارد و هر شخصی این حرکات را نمی تواند انجام دهد و بسیار صدمات در این رشته رخ می دهد.
حسین زنجانیان دیگر ملی پوش این ورزش و نائب قهرمان رقابتهای آسیایی درباره رشته دوچرخه سواری کوهستان  این چنین توضیح داد: در این رشته با دوچرخه از کوه پایین می آییم و از موانع میگذریم و سرعت در این رشته بسیار مهم و تاثیر گذار و بسیار رشته هیجان انگیز و سختی است.

جهت خرید دوچرخه کوهستان کلیک کنید.
خمسه درباره قهرمانی رقابت های آسیایی گفت: این مسابقات دو هفته پیش در شهر جاکارتای اندونزی برگزار شد و رقیبان بسیار سخت آنچنانی نداشتیم چون ایران در رشته تریال در آسیا بسیار قوی است و رقیب ما فقط ژاپن بود که دوچرخه سواران جهانی دارد و به تمام مسابقات جهانی اعزام می شوند با این حال ما به راحتی آن‌ها را شکست دادیم. رشته تریال در آسیا خیلی سطح بالایی دارد.
وی درباره شرایط ورزش تریال در ایران اظهار کرد: این ورزش در ایران جا افتاده است اما به خاطر نبودن پیست و امکانات وهمچنین تبلیغ و نشان ندادن ورزشکاران و رسانه ای نکردن آن، این ورزش چندان دیده نشده است.
خمسه درباره کمبود امکانات این ورزش ادامه داد: برای تمریناتمان پیست مناسب و حرفه ای نداریم و در پارک‌ها مشغول به تمرین می شویم که متاسفانه وسایل ها صدمه می بینند. از طرفی می دانید که در پارک دوچرخه سواری ممنوع است. به دلیل همین مسئله، با مسئولان پارک ها به مشکل می خوریم، خود من به شخصه مجبور شدم در پارکهای کرج تعهد بدهم که به این پارک ها وارد نشوم.»
زنجانیان نیز درباره مشکلات پیست و زمین تمرین شان تصریح کرد: ما در کوهستان پیستی را خودمان تعبیه کردیم و موانع سازی انجام دادیم و در آنجا تمرین می کنیم.
وی درباره مشکلات به وجود آمده در ساخت پیست کوهستان توضیح داد: این پیست را با دستان خودمان و با بیل و کلنگ ساختیم. متاسفانه ما هم با مسئولان کوهستان به مشکل خوردیم!» 
عضو تیم ملی دو چرخه سواری رشته تریال ایران درباره دوره های مسابقات کشوری عنوان کرد:  سه دوره لیگ و یک دوره مسابقات قهرمانی در کشور برگزار می شود، رشته دانهیل را نمی‌دانم اما در رشته تریال با کمی تاخیر زمانی دوره قهرمانی آن برگزار شده است وسه دوره لیگ به طور مرتب انجام نمی‌شود.
خمسه درباره غیبت ایران در رده بندی تریال آسیا و جهان گفت: فدراسیون جهانی تقویمی دارد که دوره مسابقات باید در آن اعلام و اجرا گردد و مسابقات دوره قهرمانی ما با تاخیر برگزار می‌شود و در این لیست ثبت نمیشود و به همین خاطر  رنکینگ های ما نوشته نمی شود.
وی ادامه داد: دلیل دیگر آن این است که دوچرخه سواران ما با اینکه در رتبه بالاتری نسبت به ژاپن قرار دارند اما چون ژاپن در ورد کاپ های جهانی رنکینگ های ثبت شده دارد ، در رده بالاتری نسبت به ما قرار میگیرد.
زنجانیان درباره صدماتی که در این رشته به او وارد شده است اظهار کرد: در دوره مسابقات جهانی در فرانسه دست راستم شکست. آسیب دیدگی زیاد داریم. 
دیگر ملی پوش ایران نیز در این باره ادامه داد: شکستگی در دوچرخه سواری مثل نقل و نبات است و برای من هم بسیار شکستگی رخ داده است و بخیه های زیادی دارم. 
زنجانیان درباره برگزاری رقابت‌های کوهستان گفت: رقابتهای دوچرخه سواری کوهستان هم با کمی تاخیر انجام می شود.
خمسه درباره شرایط زندگی اش این چنین توضیح داد: شغل اصلی من آرایشگری است و در کنار آرایشگری به تمرین دوچرخه سواری می پردازم درصورتی که باید کار اصلی من دوچرخه سواری باشد و هیچ حقوقی از دوچرخه سواری به دست نمی آورم و  تنها عشق و علاقه است که مرا به این سمت کشانده است  و به خاطر هیجان و لذت این ورزش روزانه تمرین می کنم؛ و فقط برای اخذ قهرمانی در رقابت‌های آسیایی  مورد پاداش قرار گرفتم.
وی ادامه داد: برای رقابت‌های دوچرخه‌سواری آسیا  با زحمات فدراسیون و هیئت کرج به رقابت های جاکارتا اعزام شدیم.
زنجانیان درباره شرایط زندگی خود اظهار داشت: دوچرخه سواری شغل اصلی من است و با دوچرخه فروشی که دارم زندگی ام را تامین می کنم و قبلاً در کنار پدرم مشغول بودم و الان مستقل شده ام.

خمسه دوچرخه را کالایی گرانقیمت بیان داشت و ادامه داد: قیمت دوچرخه بسیار بالا رفته است و در حال حاضر بعلت وجود تحریمات  و وارد نشدن وسایل و امکانات دوچرخه نه تنها قیمت دوچرخه و ابزار های آن بسیار گران شده است بلکه کمیاب هم شده است؛ و دوچرخه رشته تریال که از همه رشته های دوچرخه سواری ارزان تر است، قیمت شروع پایه دوچرخه از ۱۲ میلیون می باشد.
زنجانیان نیز افزود: قیمت دوچرخه در رشته کوهستان بسیار گران تر است و دوچرخه من ۳۰ میلیون قیمت دارد.
در پایان ملی پوشان دوچرخه سواری خواستار ساخت پیست حرفه ای برای مسابقات آسیایی شدند وسپهر خمسه در این باره خاطر نشان کرد: در سال ۲۰۲۰ کشور ما میزبان قهرمانی آسیا است و من از مسئولین خواهش می کنم که پیستی مناسب  و حرفه اب ایجاد کنند که هم برای مسابقات مناسب باشد و هم بعد از برگزاری دوره مسابقات آسیایی ، در اردوهای تیم ملی برای تمرین دوچرخه سواران از این پیست بتوانند استفاده کنند.

 

منبع:

https://www.khabaronline.ir/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی