حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

دوچرخه‌های برقی در سال‌های اخیر به دلیل طرح شدن حمل و نقل درون‌شهری سبز، جایگاه خاصی یافته‌اند. در این میان، شرکت‌هایی شکل گرفته‌اند که با طراحی‌های مدرن محصولات خود، سعی در به‌دست آوردن بازارهای سال‌های آینده را دارند. با توجّه به اهمیت موضوع، در این بخش سه محصول مدرن دوچرخه‌ برقی که مراحل اولیه طراحی و تست خود را پشت سر می‌گذارند، معرفی خواهند شد.

دوچرخه Angel Edition
Noordung که یک تولیدکننده دوچرخه‌های الکتریکی است، محصول جدیدی را با یک باتری طراحی نموده که علاوه بر شارژ تلفن‌های همراه در طول مسیر، مانند یک بلندگوی پشتیبان نیز عمل می‌کند.
این باتری که قابلیت جداسازی دارد در بالای بدنه دوچرخه Angel Edition این شرکت که به یک بدنه کربنی مجهز است، نصب می‌شود. این باتری پس از جدا شدن از دوچرخه، تبدیل به بلندگویی می‌گردد که می‌تواند صد ساعت موسیقی را پخش کرده و با تلفن همراه کاربر کنترل شود.
این شرکت می‌گوید: «ما اعتقاد داریم که تردّد فقط رفتن از یک نقطه به نقطه دیگر نیست بلکه یک سفر لذّت‌بخش است».
دو درگاه USB روی این باتری طراحی شده است که امکان شارژ تلفن همراه یا سایر ابزارهای مشابه را در طول حرکت فراهم می‌سازد. این باتری چندکاره همچنین توانایی سنجش و گزارش کیفیت هوا و توصیه مسیرهای پاک‌تر را دارد.
Noordung، مدعی است که وقتی این باتری، تغذیه برق دوچرخه را بر عهده می‌گیرد، هر بار شارژ آن را به اندازه مسافتی سی کیلومتری حفظ می‌کند.
این شرکت تنها پانزده پیش‌نمونه از دوچرخه‌های Angel Edition را به صورت دست‌ساز و با قیمت 9760 یورو تولید خواهد کرد. Noordung، در نظر دارد ابتدا بازخورد خریداران اولیه‌ای را دریافت کند که به «دوستان، اعضای خانواده و سفیران ایده Noordung» تبدیل خواهند شد.
گرچه این دوچرخه هنوز در مرحله پیش‌تولید است اما Noordung قول داده است که هر گونه مشکل به‌وجود آمده را به صورت رایگان رفع کرده و ارتقاهای تکمیلی را در آینده ارائه کند.

دوچرخه برقی Pininfarina

Pininfarina، با تخصص خود در طراحی اتومبیل‌های ورزشی، اولین دوچرخه الکتریکی‌اش را به بازار عرضه می‌کند
Pininfarina که یک شرکت ایتالیایی طراحی وسایل نقلیه است، اولین دوچرخه الکتریکی خود را که توسط Diavelo (تولیدکننده دوچرخه) ساخته شده، معرفی کرده است. همه قطعات اصلی E-voluzione؛ شامل باتری، موتور، چراغ‌ها و نمایشگر در بدنه دوچرخه ادغام شده‌اند. Pininfarina، مدعی است که این یکپارچه‌سازی، تعادل و عملکرد بهتری را ایجاد می‌کند.
شرکت مذکور که معمولاً برای مشتریانی مانند Ferrari طراحی می‌کند، تخصص خود در طراحی اتومبیل‌های ورزشی و خودروهای الکتریکی را با هم در این دوچرخه به‌کار گرفته است. Paolo Pininfarina، رئیس شرکت می‌گوید: «E-voluzione، بیانگر یک تلفیق بی‌نقص از روحیه ماست: شخصیت ورزشی و روح دوستدار محیط‌زیست؛ ورزشی و پویا. این یک دوچرخه هماهنگ است که می‌تواند عملکرد عالی و راحتی فوق‌العاده را تضمین کند».
E-voluzione، یک بدنه کربنی به وزن شانزده کیلوگرم دارد که از بیشتر دوچرخه‌های الکتریکی موجود در بازار سبک‌تر است. این دوچرخه به یک موتور Brose، یک باتری با حق امتیاز پاناسونیک و قطعات شیمانو مجهز است. با اینکه باتری در بدنه ادغام شده است اما به‌راحتی امکان جداسازی آن برای شارژ مجدد وجود دارد.
Pininfarina و Diavelo، این دوچرخه را در سه نسخه مختلف عرضه می‌کنند که با نام‌های Elegance، Hi-Tech و Dynamic شناخته می‌شوند. E-voluzione در نمایشگاه Eurobike شهر Friedrichshafen آلمان به‌نمایش گذاشته شد. Eurobike، یک نمایشگاه تجاری سالیانه است که از 30 آگوست تا 2 سپتامبر 2016 برگزار شد.

دوچرخه برقی Gi Flybike

Gi Flybike، دوچرخه الکتریکی جدید دیگری است که برای سواری شهری طراحی شده و مجهز به سیستم تاشوندگی یک ثانیه‌ای و قفل از راه دور است.
Pininfarina، در حال حاضر به همراه AECOM روی یک برج کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه جدید استانبول کار می‌کند، پروژه‌ای که در آن توانسته پیشنهادهای طراحان قدرتمندی مانند Zaha Hadid و Moshe Safdie را شکست دهد. این شرکت در یکی از طرح‌های قبلی خود برای دوچرخه الکتریکی یعنی دوچرخه ویرایش محدود Fuoriserie، مواد مورد استفاده در وسایل نقلیه دهه 1930 را با فناوری‌های معاصر ترکیب می‌کرد.

 

منبع:

http://docharkhehmag.ir/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی