حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

 به گزارش اخبار فلزات و به نقل از مس پرس ، CRU عنوان کرد: تعرفه‌های جدید که از 24 سپتامبر سال جاری اعمال شد تا ابتدای ژانویه سال 2019، 10 درصد خواهد بود؛ اما از این تاریخ به بعد به 25 درصد افزایش خواهد یافت. این اقدام که بخشی از کشمکش‌های تجاری میان دو ابرقدرت اقتصادی در جهان است، در پاسخ به فعالیت اخیر چین در خصوص انتقال تکنولوژی، مالکیت فکری و ابداعات و اختراعات بود. فهرست کالاهای اخیر شامل 5،745 قلم از 6،031 کالایی می‌شود که اداره بازرگانی ایالات‌متحده در ماه جولای طی دوره مشاوره عمومی، پیشنهاد داده بود.
کالاهای فولاد کربنی، آلیاژی و زنگ نزن در این فهرست وجود دارند که شامل اشکال مختلف اعم از نبشی‌ها، پروفیل‌ها، مقاطع، فلنج‌ها، کوپلینگ‌ها، اتصالات جوش لب به لب، فنرهای تخت، سیم، کابل، حصار، زنجیر و توپ‌های آسیاکاری می‌شود. در میان محصولات مس و آلیاژهای مس، مقاطع، میله، مفتول، سیم، صفحه، ورق و نوار به همراه آندهای مسی در این فهرست قرار گرفتند. همچنین، سیم و کابل‌های آلومینیومی به همراه میله، مفتول، مقاطع، فویل، صفحه، ورق، نوار، لوله و پایپ ساخته‌شده از نیکل نیز شامل این قانون می‌شوند. در خصوص سرب و روی، این فهرست کلیه ورق‌ها، نوارها، فویل، میله، مفتول، مقاطع و سیم را در برمی‌گیرد. علاوه بر این، سیم مولیبدنی نیز تحت این تعرفه قرار می‌گیرد.
اکثر اشکال مختلف از چفت و بست‌ها و قراضه و ضایعات آهنی و غیر آهنی نیز در این فهرست منظور شده‌اند. سنگ‌آهن، نیکل و سرب به همراه آهن اسفنجی (DRI)، فروسیلیسیم، فرومنگنز، آجرهای نسوز، پوسته و پرک آهنی و شمش روی در این فهرست قرار گرفته‌اند. در میان کالاهای ساخته‌شده فلزی نیز، نام سکوهای نفت و گاز، قایق‌ها، خط آهن، لوکوموتیو، قطعات خودرو، باتری خودروهای برقی، دوچرخه و قطعات دوچرخه ، تریلی‌ها، تجهیزات تهویه مطبوع، یخچال و فریزرها، پله برقی، راهرو متحرک، دستگاه‌های چاپ، جرثقیل‌ها، انواع جاروهای برقی، آنتن تلویزیون، ابزاردستی و باغبانی، درهای فولادی و قاب آلومینیومی چمدان‌ها به چشم می‌خورد.
پکن نیز در قبال این اقدام آمریکا، به‌منظور تلافی، بر حدود 60 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکا تعرفه وارداتی اعمال کرد. این 60 میلیارد دلار شامل 3،500 قلم جنس با تعرفه 10 درصدی و 1،600 قلم جنس با تعرفه 5 درصدی می‌شود. در این گروه کالاها، محصولات کشاورزی، گاز مایع (LNG) و انواع پارچه و منسوجات قرار دارد. اداره بازرگانی ایالات‌متحده اعلام کرد که اساس چنین اقدام تجاری از سوی آمریکا، این است که چین با استفاده از مقررات سرمایه‌گذاری مشترک، محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی، بازبینی فرآیندهای مدیریتی و تأمین تکنولوژی و لایسنس، به شرکت‌های آمریکایی در چین فشار وارد آورده تا تکنولوژی خود را به شرکت‌های چینی منتقل کنند.
به نقل از اداره بازرگانی، بر این اساس شرکت‌های آمریکایی از تنظیم مفاد قراردادی در مذاکرات تأمین تکنولوژی و سایر موارد مربوط به فناوری محروم شدند. چین در حال کنترل و تسهیل غیرعادلانه سرمایه‌گذاری‌های سیستماتیک در شرکت‌های آمریکایی و خرید دارایی آن‌ها جهت انتقال تکنولوژی در مقیاس بسیاری بزرگی است. اداره بازرگانی ایالات‌متحده همچنین ادعا می‌کند که چین به شبکه کامپیوتری بازرگانی آمریکا نفوذ پیداکرده تا به‌طور غیرقانونی به اطلاعات تجاری ارزشمند این شرکت‌ها دست پیدا کند.
هدف از اعمال تعرفه 200 میلیارد دلاری آمریکا، اعمال فشار بر چین جهت پایان بخشیدن به سیاست‌های غیرعادلانه در فضای کسب‌وکار است و ایالات‌متحده چین را به تجارت عادلانه با خود دعوت می‌کند.

منبع:

http://metalsnews.ir/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی