حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

دوچرخه‌ برقی و دنده‌ای به ایستگاه‌های بیدود اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین حیدرنیا معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲ شهرداری تهران در حاشیه مراسم افتتاح ۱۰ ایستگاه بیدود گفت: با توجه به شیب پایتخت و تردد سخت دوچرخه در معابر تهران خوشبختانه توانستیم تعدادی دوچرخه دنده‌ای در این طرح رونمایی و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲ شهرداری تهران گفت: با شرکت‌های دانش بنیان رایزنی‌هایی انجام شده و دوچرخه‌های برقی تولید و مورد آزمایش قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک دوچرخه‌های برقی را برای تسهیل استفاده شهروندان در حمل و نقل عمومی به کار گیریم، البته باید به این نکته توجه کرد که تردد در مسیر‌های شرقی و غربی پایتخت با زحمت زیادی همراه نیست و در مسیر‌های شمالی و جنوبی هم با دوچرخه‌های موجود می‌توان مقداری از مسیر را برای جابجایی رکاب زد.

حیدرنیا گفت: نمونه‌هایی از دوچرخه‌های برقی مورد تست قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم تا شروع فصل پاییز آن‌ها را به صورت انبوه تولید و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲ شهرداری تهران گفت: در اوایل زمستان سال ۹۷ که طرح دوچرخه اشتراکی با عنوان بیدود در پایتخت شکل گرفت، منطقه ۲ جزء پیشگامان اجرای این طرح بود که در محدوده سعادت آباد و شهرک غرب با نزدیک به ۱۰ ایستگاه و ۱۷۰ دوچرخه شروع به اجرای این طرح کردیم.

حیدرنیا گفت: جای‌گذاری ۱۰ ایستگاه دوچرخه در منطقه ۲ تهران با توجه به تقاضای آن زمان بود و امروز شاهد هستیم که به سرعت ایستگاه‌های بیدود در نواحی منطقه ۲ پایتخت در حال احداث و بهره‌برداری است.
وی در پاسخ به هزینه‌های اجرای این طرح و نقش شهرداری در کاهش هزینه‌های شهروندان برای استفاده هر چه بهتر و بیشتر از این طرح گفت: تا این زمان شهرداری یارانه و کمک نقدی به شکل مستقیم برای استفاده شهروندان از دوچرخه‌های بیدود پرداخت نکرده است، اما نباید فراموش کرد که اجازه استقرار ایستگاه‌های دوچرخه در اختیار شهرداری تهران بوده که به صورت رایگان در اختیار پیمانکار قرار گرفته است و این تسهیلات موجب می‌شود که از هزینه پرداختی شهروندان برای استفاده از دوچرخه‌های بیدود کم شود، زیرا این اقدام شهرداری هزینه‌های سرمایه گذار را کاهش داده است.
حیدرنیا گفت: با تعدادی از بانک‌ها رایزنی‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم برای تسهیل استفاده شهروندان از دوچرخه‌های بیدود وام‌های کم بهره‌ای را اخذ کنیم.

منبع :

https://www.yjc.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی