حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

دوچرخه‌ی معکوس (backward bicycle)، دوچرخه‌ای معمولی است که به کمک یک جفت چرخ‌دنده، حرکت فرمان را معکوس می‌کند. به این ترتیب شما وقتی فرمان دوچرخه را به سمت راست می‌چرخانید، چرخ به سمت چپ می‌رود و وقتی فرمان دوچرخه را به سمت چپ می‌چرخانید، چرخ به سمت راست می‌رود.

این تفاوت ساده و به ظاهر کوچک، چالشی بزرگ برای مغز ما ایجاد می‌کند. چنانچه با همین عنوان در فضای مجازی جستجو کنید، فرد سازنده و تلاش او برای راندن دوچرخه و تفاوت عملکرد او و پسر خردسالش را خواهید یافت.

اما چرا ما در کانون یادگیری فردا به این دوچرخه علاقمند شدیم؟

این دوچرخه یکی از ابزارها و بازی‌های انتقال مفهوم مورد استفاده‌ی ما در کانون یادگیری فردا است. تجربه‌ای که شما به عنوان هدیه‌ای از طرف ما، آن را با خود به همراه می‌برید و شاید آن را هرگز فراموش نکنید؛ اما این دوچرخه‌ی چالش‌برانگیز، در این مسیر برای ما درس‌هایی هم دارد و قطعاً باز هم خواهد داشت.

اگر قصد خرید دوچرخه را دارید باید بدانید که این دوچرخه تا کنون در نمایشگاه جانبی دو همایش (ISMC2017 در تهران و پنجمین همایش نشان تجاری در مشهد) همراه ما بوده و تعداد زیادی را چه به عنوان راکب، چه به عنوان تماشاچی مشغول کرده و در عین حال درس‌های جالبی به ما آموخته است.

انسان‌ها و ذهن‌شان در برخورد با یک مساله‌ی جدید، واکنش‌های متفاوتی دارند: برخی بی تفاوت و برخی مشتاق هستند. برخی همیشه مسایل را پیش پا افتاده و ساده می‌انگارند و دیگران ضمن ابراز ناباوری، حتی حاضر به امتحان هم نیستند.

اکثر ما اشتیاق زیادی برای یک راه حل سریع داریم و تلاش مورد نیاز برای رسیدن به هدف را بسیار کمتر از حد مورد نیاز برآورد می‌کنیم. به زبان دیگر دوست داریم دیر بیاییم و زود برویم و یک شبه راه صد ساله را برویم.

ذهن ما، می‌تواند ارزیابی نادرستی از میزان پیچیدگی شرایط به ما بدهد، بسیاری از تلاشگران با دیدن چرخ‌دنده با اطمینان گفتند که می‌توانند دوچرخه را به راحتی برانند! در چند مورد پس از تلاش‌های ناموفق زیاد، باز هم با اعلام ساده بودن این کار، عرصه را ترک کردند.

هدف اصلی ما تحریک افراد به راندن دوچرخه نبوده و نیست، بلکه توجه دادن آنها به مساله الگوی ذهنی (پارادایم)، عادت‌های ذهنی و نقش آن در نتایج زندگی ما بوده است. بسیاری از ذهن‌ها به جای تمرکز بر مفهوم اصلی یعنی الگوی ذهنی بر روی ظاهر مساله یعنی دوچرخه متمرکز شدند. این پارادایم جدید (توجه و تمرکز بر ظواهر) درس بزرگی بود که بدون برنامه‌ریزی از این دوچرخه‌ی جادویی یاد گرفتیم.

مهارت‌آموزی ذهنی، فرایندی دوجانبه است که ما را در کنار شما در ایجاد و یادگیری از این تجربه‌مهارتی شیرین و تکراری اما همواره جدید، با خود به همراه می‌برد: و چه زیباست تمرین مهارت مهارت‌آموزی با شما.

منبع:

https://virgool.io

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی