حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

حمل و نقل پاک

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجتبی زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: ۲۵ ایستگاه در حال آماده سازی است که تلاش می‌شود تا آخر آبان از ایستگاه‌های این طرح رونمایی شود.

او افزود: با هدف کاهش ترافیک و آلودگی هوا طرح استفاده از دوچرخه‌های هوشمند نسل ۴ در شیراز اجرا می‌شود.

زوربخش با بیان این که در این طرح ۵ ساله ده هزار دستگاه دوچرخه هوشمند در اختیار ناوگان حمل و نقل غیرموتوری قرار می‌گیرد، افزود: هر سال دو هزار دوچرخه به این ناوگان افزوده می‌شود.

او با بیان اینکه همه نقاط شهر زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرد، اظهارداشت: ۵۰ ایستگاه برای این دوچرخه‌ها امسال در شهر شیراز به بهره برداری می رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز افزود: افراد متقاضی می‌توانند دوچرخه‌ها را از ایستگاه‌ها یا هر مکان دیگری که دوچرخه‌ها در آن جا پارک شده اند تحویل بگیرند.

جهت خرید اینترنتی دوچرخه کلیک کنید.

او گفت: افزاد می‌توانند پس از پایان سفر، دوچرخه‌ها را در هر مکان رها و به وسیله کارت هوشمند عضویت قفل کنند، اما در صورت تحویل دادن دوچرخه به ایستگاه ها، از امتیاز‌هایی همچون سفر رایگان بهره‌مند خواهند شد.

زوربخش با بیان اینکه این طرح به صورت ۲۴ ساعته اجرا می‌شود، ادامه داد: در صورت استقبال مردم از این طرح به ویژه در نقاط پرتردد شهر، هزینه استفاده از دوچرخه‌ها کاهش و طرح‌های تشویقی افزایش می‌یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تفاوت دوچرخه‌های نسل ۴ با سه نسل قبل را داشتن جی پی اس، قفل الکترونیکی و سامانه هوشمند بیان کرد و افزود: افراد ثبت نام کننده در این طرح می‌توانند در دیگر نقاط کشور که آینده به این سامانه حمل و نقل مجهز شود نیز از این طرح استفاده کنند.

طرح دوچرخه‌های نسل ۴ با ۷۰۰ دوچرخه از زمستان پارسال در تهران اجرا شد.

 

منبع:

https://www.yjc.ir/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی